godmorgon!

sitter nu i skolan och försöker arbeta med samhällsuppgiften, som inte går så värst bra!
efter detta har vi engelska uppsats om en konstig film & bok.
bok : The Giver
film: The Island

lite likheter är ju att ingen av dem i filmen/boken har någon kontakt med omvärlden, man får inte bli kär och många andra regler som gör allt konstigt.
vet inte hur jag ska orka?
sovit 4 timmar inatt, inte bra asså!

ikväll blir det en läxfredag, har många arbeten som måste bli klara så kommer bli datan hela dagen,  wiiiii!
sjukt glad för mina kläder som jag köpte igår btw, har det på mig nu och det känns skit najs! (:



Kommentarer
Postat av: _genki

hmmmm... The Giver och The Island. Verkar som din lärare har satt er i ett härligt dystopisk science fiction-tema. Nu var det ganska länge sedan jag läste The Giver, 3 år sedan eller så. Men precis som du säger så finns det stora likheter i scenariot. Det återspeglar en negativ framtidsbild där människorna lever i ett inskränkt samhälle, starkt styrt av lagar och reglering, oftast av en högre makt som människan inte kan rå för. Kärlek och närkontakt är inte tillåten, reproduktion är styrt av en högre. På så sätt förbjuder man många av de aspekter som idag anses vara en mänsklig rättighet. Det finns mycket analys att göra på dessa. Lycka till!

2009-11-14 @ 20:40:05
URL: http://genki.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0