skön måndag

min säng är skönast ever!
vaknade vid halv 8 och ville verkligen inte gå upp.
stort dun täcke och min katt har sovit där heeeeeela dagen, gulligt..
stack till skolan iallafall och fick byta matte grupp, sjukt skönt att jag slipper känna mig dum varje lektion.
senare var de dags för samhäll som är lika läskigt varje gång.
fick en fråga om vad som hände år 89?
hur ska jag veta det bara sådär?  bah..

slutade faktiskt sen efter den lektionen och drogmig hemmåt.
stack ut i regnet och red och sen fikade jag med mammsen & syster, som alla andra måndagar.

vi snackade delvis om en fråga vi haft på samhälln om att dme i riksdagen hade haft en fråga uppe som löd såhär:
betala skatt på godis och färdigmat?!
huuuuuuuuuuuuuh?  ska man inte få äta lite godis ibland lixom?
vi tyckte man skulle ta det på cigg & snus istället.
det är ju såååå äckligt..

nu ska jag försöka plugga till historia provet på onsdag, renässansen, reformationen,  upplysning, amerikanske/franska revolituionen.
kuuuuuuuuuuul..
yey me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0